Klokkenluidersregeling
Actueel inzicht
Samenstellen jaarrekening
Duidelijk advies
Klokkenluidersregeling
SpeakUp!
Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers (en/of onze relaties) zich kunnen uitspreken als zij zorgen hebben over onze organisatie. Met ons SpeakUp meldkanaal bieden we de mogelijkheid om dit te doen. Het signaleren van mogelijk wangedrag of een integriteitsprobleem, biedt ons de kans om te verbeteren en om eventuele problemen vroegtijdig intern op te lossen.
In onze gedragscode geven we aan hoe wij willen samenwerken en hoe we zaken willen doen. Als je iets hoort of ziet dat in strijd is met onze waarden, gedragscode of andere wetten en regels, moedigen we je dus aan om je stem te laten horen. Zo help je ons om in lijn met onze waarden en normen te blijven werken en blijven wij een aantrekkelijke en toekomstbestendige organisatie voor al onze stakeholders.
Wie kan gebruik maken van SpeakUp?
Het meldkanaal kan worden gebruikt door alle voormalige en huidige medewerkers, tijdelijke medewerkers, stagiairs, leidinggevenden, vennoten, bestuurders, ingehuurde krachten of elke andere persoon binnen onze organisatie die een misstand of schadelijk gedrag waarneemt of heeft waargenomen.
SpeakUp is er ook voor iedere zakenrelatie (cliënt of leverancier) die direct of indirect wordt getroffen door een wangedrag of een misstand of voor iedereen die ziet dat wij, onze medewerkers of onze zakenpartners zich schuldig maken aan wangedrag.
SpeakUp kan ook worden gebruikt door iedereen die een klacht heeft over de integriteit of kwaliteit van onze dienstverlening inzake de wettelijke controle.
SpeakUp Totaal is niet bedoeld voor de volgende situaties:
Melden van ongebruikelijke transacties aan de FIU;
Het doen van AFM-incidentmeldingen of andere toezichthouders;
Om je ongenoegen te uiten inzake persoonlijke (HR) aangelegenheden zoals reguliere arbeidsvoorwaarden, etc.;
Om (acute) gebeurtenissen te melden die een onmiddellijke bedreiging vormen voor het leven of voor eigendommen. Als je dringend hulp nodig hebt, kun je direct contact opnemen met de politie via 0900-8844 of het alarmnummer 112;
Consumentenklachten of andere algemene vragen.
Hoe kan je het SpeakUp systeem gebruiken?
Ons SpeakUp meldkanaal is 24/7 en in je eigen taal beschikbaar. Het wordt door een onafhankelijke derde partij beheerd. Je kan je zorg op de volgende manieren uiten. Let op! Je ontvangt in alle gevallen een unieke registratiecode. Deze moet je goed bewaren, want die heb je nodig om in te loggen en om met de onafhankelijke zaaksbehandelaren te communiceren.
Web
Ga naar: https://compliability.speakup.report/ABC-Accountants
Je komt direct in het scherm om een melding aan te maken of om een vertrouwenspersoon aan te vragen.
App
Download de app SpeakUp by People Intouch (Play Store of App Store). Maak een 6-cijferige pincode aan en scan de QR-code van onze organisatie. Je komt dan direct in de meldomgeving om een nieuwe melding te starten.

Je komt dan direct in de meldomgeving van onze organisatie en waar je een (nieuwe) melding kunt starten. Zie ook SpeakUp Demo | Compliability
Telefoon
Bel +31 (0)10-7007503. Dit is een spraakgestuurd systeem waar je een bericht achterlaat. Dit bericht wordt omgezet naar tekst en verwerkt in SpeakUp. Als je dit kiest, heb je de unieke meldcode van onze organisatie nodig: 114148.
Onafhankelijke locatie op verzoek van melder
Wil je een melding doen, maar liever niet via bovenstaande kanalen, dan kun je via SpeakUp vragen om een afspraak met een professionele beoordelaar op een locatie waar jij je prettig voelt. Van dit gesprek wordt een verslag gemaakt en verwerkt in SpeakUp.
Wat moet je melden?
Om jouw melding goed te kunnen opvolgen en effectief onderzoek te kunnen doen, vragen we je een gedetailleerde beschrijving van het incident en eventuele bewijsstukken mee te sturen. Denk aan datum, tijd (of periode), betrokken personen, de aard van het incident en de gevolgen.
Wat gebeurt er nadat je een melding hebt gedaan?
Binnen 7 dagen ontvang je een ontvangstbevestiging.
Onafhankelijke medewerkers van Compliability beoordelen de melding.
Serieuze zorgen worden onderzocht en getoetst aan de feiten.
Na afronding beslist het bestuur over vervolgstappen.
Uiterlijk binnen 90 dagen word je geïnformeerd over de uitkomst.
Relevante nieuwsartikelen
Kan ik je helpen?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis,.